ЕРАЗМУС+
Позитиван одговор од Фондације Темпус за пројекат «2021-1-РС01-КА220-СЦХ-000027799, КА220-СЦХ-ФА885АА9, „Развој компетенција рефлексивних практичара-ки за транзиционе процесе између вртића и школе„» у области опште образовање у првом конкурсном року, мај 2021. године, је одобрен за финансирање. Тренинг центар КОЦЕВСКИ још једном у улози координатора пројекта са партнерима ДУ „Дечија радост“ Ириг, Вртић Ормож из Орможа у Словенији, Детском градинком Дечја радост Елин Пелин из Бугарске и Монтесори удружењем из Скопља – Северна Македонија, креће са реализацијом занимљиве теме.
СТУДИЈСКА ПОСЕТА У ОКВИРУ ЕРАЗМУС ПРОЈЕКТА
У периоду од 25 – 27. марта 2022. године ДУ „Дечја радост“ из Ирига објекат „Вила“ у Врднику била је домаћин тренинга на студијској посети, једној од активности у ЕРАЗМУС+ пројекту „Развој компетенција рефлексивних практичара/ки за транзиционе процесе између вртића и школе“ – програм опште образовање. Пројекат је одобрен за финансирање од стране ЕРАЗМУС+ програма ЕУ у Србији преко Националне агенције – Темпус фондације.
Наша установа је партнерска организација у пројекту, којој је Висока школа струковних студија за образовање вапитача из Кикинде дала подршку са позиције заинтересоване стране.
Представници организације координатора пројекта, ТЦ „КОЦЕВСКИ“ из Новог Сада, као и партнери на пројекту, Монтесори удружење из Северне Македоније, Дечји вртић „Радост“ –Елин Пелин из Бугарске и Вртић Ормож из Орможа у Словенији, имали су своје представнике на овом догађају, који је имао за циљ да постави почетне кораке у успостављању партнерства између вртића и школа, као и да дефинише методолошке одреднице акционих истраживања за рефлексију праксе на оба нивоа образовања. Гости су били и представници Педагошког факултета из Јагодине, али и предшколске установе из Власотинца.
Скуп су поздравили координатори пројекта ТЦ „Коцевски“ и представници свих партнерских организација. Учеснике је, испред Општине Ириг, поздравио заменик председника општине Миодраг Бебић, а Општина Ириг је на овом сусрета имала и свог представника, госпођу Богданку Филиповић Лекић. Међу учесницима били су и представници иришких основних школа, као и средње школе.
Оно што је веома битно је чињеница да су о истој теми размењивали искуства практичари/ке са Балкана, од вртића до унивезитета. Поред едукативне и стручне разменице, учесници су имали прилику да се упознају са културно- историјским знаменитостима Врдника и Ирига, те да током обиласка уоче какви организациони приступи могу бити примењени за посете и учење у овим просторима у предшколском и основношколском образовном контексту.
ДРУГИ ТРЕНИНГ НА СТУДИЈСКОЈ ПОСЕТИ
У периоду од 17-19. јуна 2022. године домаћин другог тренинга на студијској посети у оквиру ЕРАЗМУС + пројекта „Развој компетенција рефлексивних практичара/ки за транзиционе процесе између вртића и школе“ било је Македонско Монтесори удружење, уз подршку представника Министарства за рад и социјалну политику Северне Македоније и градске општине Карпош, вртића и школа из Скопља. Из наше Установе, тренингу су присуствовале васпитачице: Ана Греч, Ивана Павловић, Мирјана Јанкуловић и Александра Вуковић.
ЕРАЗМУС + – ОКРУГЛИ СТО
У петак, 7. октобра у просторијама ДУ „Дечија радост“ у Иригу организован је Округли сто за васпитаче и учитеље са темом „Приказ резултата акционог истраживања о значају повезивања предшколске установе и основне школе“. Истраживање је реализовано у оквиру ЕРАЗМУС+ КА2 пројекта–опште образовање под називом „Развој компетеција рефлексивних практичара–ки за транзиционе процесе између вртића и школа“, чији је координатор Тrенинг центар “Коцевски” из Новог Сада, а партнери вртићи из Словеније, Македоније и Бугарске. У истраживању су учествовали васпитачи из ДУ „Дечија радост“ и учитељ-це из ОШ „Доситеј Обрадовић“ из Ирига.Предмет овог истраживања представљају потребе деце, васпитача и учитеља за тему: Екологија у вртићу и школи. Рефлексијом праксе, урађеном кроз реализовано акционо истраживање, уверили смо се да су оваква истраживања потреба и да не захтевају превелико ангажовање практичара/ки, а да дају веома значајне повртане информације за унапређивање васпитно-образовне и образовно –васпитне праксе.
На састанку је закључено да је потребно допунити план рада стручног актива васпитача и учитеља, како би деца имала што више заједничких активности и у наредном периоду укључити у истраживање и ОШ „Милица Стојадиновић Српкиња“ из Врдника.